Lite blandat

Nya bilder på S*Concinnus Honey Pie från Heidi i Norge.
Bindi är helsyster till Kinesen, Khanen och Cixi, men född i en tidigare kull.
Fin ögonfärg. Fin varm färg i pälsen.

image446

Foto: Heidi Kruse

Bindi blev mamma 2007 och fick ett par riktigt söta ungar. Bilder på dem finns på N*Longitude's hemsida.


I stugan har det varit vår i tre dagar. Dörren ut till glasverandan har kunnat stå öppen på förmiddagarna och Izzy är inte sen att utnyttja tillfället att lägga sig och sola.
image449

Izzy kastrerades veckan innan påsk. Hon har haft fyra kullar med totalt 12 ungar och vi anser att det får räcka. Izzy är en jättebra mamma. Hon har fött själv utan några komplikationer för egen del och fått stora fina ungar som hon uppfostrar exemplariskt. Men hon har ett jäkla humör. De senaste två kullarna har hon inte låtit någon annan katt komma i närheten av sig eller ungarna, och det har sen tagit tid för oss att introducera våra andra katter för henne igen. (Våra andra katter - låter som om vi har en hel farm hemma - läs Lotus och Tulsa.)
Vår förhoppning är nu att hon ska bli lite lugnare och inte fullt lika hormonstinn som tidigare, så att alla katter kan gå tillsammans jämt, och inte bara när hon inte har ungar och/eller löper.
Fortfarande vågar vi inte lämna dem helt utan uppsikt - det växer liksom ut horn i pannan på henne ibland när hon ser morfar Lotus. ;-)

En rolig, eller tråkig, effekt av kastreringen är att hon blivit som ett plåster. Jag får inte göra någonting utan hennes sällskap. Hon ska sitta i knä och bli klappad hela tiden. Och pratar jag inte med henne samtidigt så stirrar hon på mig tills jag säger något. Helst ska jag tala om för henne hur vacker hon är, det tycker hon om att höra. (Men å andra sidan - vem gillar inte att höra det? ;-))


Jaha, då ska vi knyta ihop detta inlägg lite snyggt då...

En till bild kanske? La Bell skickade ett foto på vråltjusiga bucklan Flipp fick som Årets Katt i SVERAK. Han hamnade på fjärde plats ungdjur/junior. Grattis Flipp!! :-)

Foto: Jill Back

Och så en länk till. Till Siames i focus, som har Sivert som aprils månadskatt.
Sivert är sambo med Bindi i Norge, och jag är så himla förtjust i honom.

Slutligen; till alla läsare av detta inlägg - ni är VACKRA! :-)))))))))

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Vad fin ögonfärg vackra Bindi har. Och Izzy ser ut att ha det mysigt i solen, tycker att jag kan se att Kotten brås på sin mor.

ps, jag tänkte också mejla några bilder (det du!) men det går inte för din mejlbox är full?

Lillemor

2008-04-02 @ 10:58:34
Postat av: Iann

Åhh!!! Kottebilder!?
Har hört från annat håll att mejlboxen är full och jag begriper inte hur den kan vara det, eftersom mejlen ska raderas så fort de är lästa. Ska se om jag kan gå in och rota i lådan härifrån.
Prova senare igen Lillemor!

2008-04-02 @ 11:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback