Lata dagar

Jag kan inte uppdatera bloggen så ofta för det är någon som ligger o sover på min dator förstår ni. :-)
Så fort jag sätter på den kommer han tassande och vips! så fort jag ser åt ett annat håll ligger han där.



Häromdagen när jag kom in i badrummet såg jag detta på golvet:



Tvättkorgen upp o ner och nästan hela badrumsmattan indragen i den.

Försökte dra ut mattan men då visade sig eremitkräftan Lotus där inne. Snabbt, snabbt, snabbt började han dra in mattan igen.



Ja, sen satt han där inne. Fnyste och pustade litegrann då och då. Och tyckte att det var hysteriskt roligt att vi gick runt och sa "vaaaar är Lotus??"

Ha ha ha.
Lättroad. (Ja, jag vet, både jag och Lottis. :-))


Kinesen är nu SÅLD. Barnfamilj och andra katter. Jag hoppas mycket på ett bra liv åt honom.

Alla dessa ungar som lämnar så starka intryck. I nästan varje kull är det någon som utmärker sig lite extra, liksom hakar sig fast i hjärtat på en på något vis.
Jag sitter här vid bordet i matsalen på landet och tittar på väggen där en gång en kamin har stått, där sitter nu ett foto på Klumpen Sture. Det har suttit där sedan han flyttade förra sommaren. Och det kommer nog att sitta där tills det trillar ner.
KG har ofta andra hjärtebarn än jag. Att Kotten överhuvudtaget fick flytta från oss är ett mirakel.
Men nu kommer det att dröja ett tag innan vi får höra trampet av små fötter hemma hos oss igen.
Mollys ungar föds hos fodervärd Rosann. Och Pixie, som ska paras på sensommaren, får bo kvar hos Ulrika medan hennes ungar växer upp. Så gosa med ungar kommer vi att få göra iallafall. Jag menar, hur skulle man klara sig utan..?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jamen datorer är ju till för att sovas på, det brukar mina katter försöka berätta för mig också. I synnerhet som jag hade den dåliga smaken att byta ut den gamla tv:n med trälåda som man kunde ligga på och bli varm. Strunt samma att bilden var kass på den, tyckte de.



Eremitkräfta :) Ja, den var bra! Tänk vad de får för sig de små liven.



Hur går det med väntans tider då? Är det inte dags när som helst? Lova att jaga bort datorockupanten direkt när du har nyheter!

Postat av: Susanna

Hi, hi, hi!!!! Eget runt hus med egen matta är inte dåligt.

2008-07-09 @ 14:57:59
Postat av: Lillemor

Hi hi jag tycker också att Lotus är underhållande, gullegubben :-)

Jag är dessutom himlans glad att KG lät Kotten flytta hemifrån och jag lovar på heder och samvete att ta hand om honom på allra bästa KG vis.



Just nu bor Kotten & Co hos Carina i Gnesta medan jag är i Norrland på semester. Enligt den dagliga sms-rapporten så fick de kyckling igår så det vete sjutton om de kommer att vilja följa med mig hem igen.

2008-07-09 @ 19:44:01
Postat av: Iann

Molly väntar den 16:e, 17:e tror jag att vi räknade ut. Så det är i nästa vecka. Oj, oj, oj... dags att bli nervös med andra ord.



Vi vet att du tar hand om Kotten Lillemor! Och vi är så glada att vi får träffa honom emellanåt!

Hoppas du har det bra i Norrland. Fint väder har ni iallafall har jag sett.



Jag hoppas att vi även kommer att få återuppliva bekantskapen med Sture här under sommaren någon gång. Välkommen till Stockholm klumpepojken! :-)

2008-07-09 @ 21:04:30
Postat av: Anna

Vad kul att det går bra med dräktigheten. Jättespännande tycker jag med (som också är förtjust i Kotten!). Även Kinesen blev lite speciell för mig, trots att jag aldrig träffat honom, men det var så som du skrev om honom som träffade mig! Önskar honom all lycka framöver såklart.

2008-07-10 @ 09:59:44
URL: http://www.felicula.com
Postat av: Yvonne

Så skönt att det äntligen är dax för Molly snart,så spännande så det är inte sant!! Mums att det blir nya barnbarn och Lotus pojken är en kille som anväder hjärnan!

2008-07-10 @ 17:27:55
Postat av: Anonym

Vilken sötboll han är Lotus. =))

2008-07-10 @ 18:28:43
Postat av: Anonym

postat av.. Anki... glömde fylla i namn..

2008-07-10 @ 18:29:41
Postat av: Yvonne

Såg att jag skrev att Lotus anväder hjärnan! Använder ska det ju vara och det gör han, men inte jag, ser det ut som . Kinesen önskar vi allt gott i framtiden, så som en busig siames ska få ha det!

2008-07-11 @ 12:34:44
Postat av: Lina Wilund

Åhh Lotus vad du är skön!!

Han är anledningen till att jag så länge velat ha en chokladtabby siames - har fått för mig att jag då skulle få en katt som är lika skön som han, hehe.

Snälla tala om för mig vad Diva får får något, jag är så nyfiken. Önskar er all lycka!

2008-07-13 @ 20:50:19
URL: http://www.nonimonos.se
Postat av: Ulrika

Hahaha, men Lotus då! :-D



Väntar med spänning på bebisrapport!

2008-07-14 @ 22:41:01
URL: http://www.qetesh.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback