Börjar bli en följetong det här med mössen...

Gick ut från kontoret för att koka en kopp te, och mitt på golvet sitter en mus och sniffar i golvspringorna.
Samtidigt som jag får syn på den får även Tulsa upp ögonen för att något rör sig på golvet som inte brukar röra sig där. Hon hoppar ner från platsen under smågrislampan och sätter sig bredvid musen och tittar på den.
I gott och väl fem minuter.

image322image323

Tulsa vet inte vad hon ska göra, musen rör ju egentligen bara på morrhåren, och steppar lite sidledes då och då.
Jag står där jag också, som ett fån, och undrar jag med; vad ska vi göra nu egentligen?
Musen börjar gå omkring där på golvet framför oss. Fram och tillbaka, med nosen nere i golvspringan.

image324

Ringer maken.
"Du, det är en mus här som går med huvudet på sned och som inte vill springa och gömma sig - vad gör jag"
"Jag sitter mitt i en föreläsning! Ta ett par handskar! Släpp ut den!"  Klick.

Hmm...
Tulsa lade sig.
Jag kokade te.
Konstaterade att trädgårdshandskarna var försvunna och upptäckte sen äntligen, efter en dryg kvart, att musen slutligen gått sin väg.

Himla märklig mus...

Kommentarer
Postat av: Nina

Hihi! Gulligt... :-)

Postat av: Sys

MEH!! Du kan ju inte ha en mus med snett huvud som springer omkring i huset?? Vem vet vad den hittar på,troligtvis så har den inte riktigt alla höns hemma:-0 .Tänk om han sätter sig och leker med toaletten,typ sitter och spolar hela nätterna ,så att ni till slut inte har något vatten kvar,eller nåt!
Du kan få låna Spökis av mig,hon bryr sig inte om dom sitter stilla eller ej,hon nackar dom direkt :-)

2007-11-10 @ 13:35:22
URL: http://wwwsmeagolscom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback