J-kullen 6 veckor

De var så trötta när vi kom, så det blev inte många bilder idag. Och när de skulle fotograferas var det ett väldigt bånglande för att komma ner till docksängen för att fortsätta sova med syskonen.

Enda bilden på blåpojken är därför en sovande blåpojke.
image248

Han har fått sitt namn, det blir S*Concinnus Alexander The Medium.
Alexander är spinnplutten i kullen. Kelgubben. Gosefnuppen.

Chokladflickan var lika trött hon, men på den här bilden har hon iallafall ögonen öppna.
image249

Det är en tjej som utseendemässigt är lite näpen. Långhalsad och med en finurlig uppsyn.
Hon är inte till salu.

Och så är det LillSvante, pappa upp i dagen. Men ett snäpp bättre. Han kommer endast att säljas till någon som är utställningsintresserad. (Och ja, det är redan kö på honom.)
image250


Vi ska försöka ta nya bilder senare i veckan. Förhoppningsvis är de vakna nästa gång vi hälsar på.


Det här är vad som finns bakom i stamtavlan:

Mamma: CH S*Concinnus Viva Las Vegas, SIA c
Morfar: SW'06, EC & EC Marilljos Super Stripe Strix, JW, DSM, SIA n21
(Strixens pappa är IC & CH Tore v. Wiesenredder, SIA n.
Strixens mamma är GIC Sweet Cat's Sweet Dreams, SIA a21)              
Mormor: S*Limericks Tulsa, SIA n
(Tulsas pappa är EC Sandvretens Mistral, SIA n
Tulsas mamma är S*Limericks Please Please Me, SIA c21)


Pappa: S*Concinnus Helter Skelter, OSH n
Farfar: IC San-T-Ree Maverick, OSH b
(Mavericks pappa är Bellami's Finlandia, OSH b
Mavericks mamma är S*Alien's Easy to Keep, OSH b)
Farmor: CH S*Concinnus Dizzy Miss Lizzy, OSH n24
(Izzys pappa är WW'02'03, SW'02'03'04'06 & EC La Bell Leo, DSM, SIA n21
Izzys mamma är CH S*Concinnus Lucy in The Sky, OSH b24)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Alltså det är ju heelt otroligt!! Hur kunde det bli så *s* Jag tycker att ni ska behålla honom!
Ha det gött

Postat av: Iann

Vi har ju ingen hona att använda honom på! :-)

2007-08-09 @ 10:59:58
Postat av: Rebecka

Ni kan få låna en av mig ;-))

2007-08-09 @ 17:40:11
URL: http://www.smeagols.com
Postat av: Anna Bengtsson

Oj, vad snygga de är! Den svarte med elefantöron är min favorit. Jag röstar såklart på att han får flytta till Skåne :-)
Han hade kunnat bli pappa till lite skånska bebisar. Min vännina håller liksom jag alla tummar och tår för att han ska få flytta söderut :-)

2007-08-09 @ 21:17:03
URL: http://tetrafelines.se
Postat av: Iann

Jag ska försöka lämna besked snart. Lovar!

2007-08-10 @ 01:26:20
Postat av: Mari Laru

ojojoj, den svarta, vilken skönhet! är den till salu, letar efter en svart oriental och nu har jag fallit pladask!
Hör jättegärna av dig till mig om den går att tinga. Mari Laru Uppsala

2007-09-22 @ 18:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback