Svante har flyttat

Idag flyttade Svante. Han skulle ha flyttat igår, men efter fem timmar i bilkö (halkan) insåg vi att det var lika bra att vända. Har aldrig sett något liknande tidigare, det var som en amerikansk katastrof-film, bilar som stod övergivna, bilar i diken, långtradare och bussar som blockerade framfarten. På Essingeleden förflyttade vi oss 700 meter på 2,5 timma. Ett tag var hela vägbanan full av män i alla åldrar som drabbats av en kollektiv lust att kissa, bredvid vår bil. Då fällde jag ner sätet och la mig och stirrade upp i taket istället. På radion var det bara sport eller hip-hop. Jag minns inte när jag hade det så långtråkigt sist. Till och med Svante tyckte det var tråkigt, han slutade prata efter två timmar och somnade. KG fick kramp i foten. Jag funderade på att man borde ha nödproviant i bilen. Kex? Choklad? Men djupfryst choklad går ju inte att tugga... Vad kan man ha? Kommer inte på något.

Svante flyttade hur som helst idag istället. Han sover just nu. Jag fick bilder nyss. Han har utforskat sitt nya hem, nosat i lådan, hittat sin kudde han fick med hemifrån och så har han och siamesen Molly morrat lite åt varandra genom en glasdörr. Svante är så modig och framåt, så han och Molly kommer säkert ganska snart komma överens. Det blev väldigt annorlunda hemma. Mulle spinner och spinner och trycker sig mot mig för att jag ska klappa honom. De somnade allihopa - Izzy, Mulle och Lotus - i mitt knä för en stund sen. Det var så mysigt att se hur lugna de var, låg som i en hög och Lotus tvättade Izzy och Mulle så noggrant. Det är precis så Lotus vill att det ska vara, att alla ska vara ihop, varmt och skönt och tryggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback