Fem veckor

80354-46

Jag vet inte varför Kotten alltid ser så corny ut på bild. :-)

I morse när jag steg upp var alla ungarna i köket, så vi rev hagen. Inte stor idé att ha kvar den när de tar sig ut på nolltid. Izzy är väldigt nöjd med nuvarande arrangemang. Så fort vi närmar oss köksdörren rasslar det till där inne och när vi kommer in är det tomt. Bortsett från Izzy då, som sitter mitt på golvet och flinar; "Vadå ungar? Här? Nää, det måste ni ha drömt, jag har inga!" Och så sitter hon och skrattar i mjugg.
Poängen med att ha ungarna i köket är solklar, de ska lära sig att gömma sig under diskbänken och bakom spisen så fort de ser folk. Som tur är kommer de fram så fort vi säger något. Än så länge.
Nåja, det finns ju fördelar med att ha dem i köket också. Det bullrar mycket där t.ex. När vi lagade middagen tappade jag ett kastrullock på golvet och allihopa satt kvar trots att det landade 30 centimeter ifrån dem. Strongt av dem tycker jag.
Den som väger mest är Kotten, han väger nästan 650 g idag. Mullvaden är god tvåa med 630 g.
Och idag har vi skördat våra första vaxbönor! :-)


Kommentarer
Postat av: Wilhelm Rickis husse

Kotten är en riktig pajas :-) Han är min favvis!
//Wilhelm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback