Från utställning

Lite blandat blir det. Vi var bara på snabbvisit på utställningen i Märsta i söndags, så det saknas ju en massa bilder. Varför tog vi inga bilder på Osis? På Jean Darks nya prickhona? På den där fina svarta i panelen? Ja, så kan det bli.

S*Nova Star Madicken, BIS ungdjur.
image470

Var på väg att göra en Kristina Rautio här - ja ni vet - stoppa katten i handväskan och gå min väg. :-)
Så himla söt och charmig kisse!

Tror att denna katt också blev BIS, S*SiMyKeth GoldenSun of Okonorway:
image472

Och så har vi lilla sköldpaddan S*Oano Lalaith, ägare Anna Frimodig, S*Felicula.
Anna bloggar om sina katter, så hälsa på i kattbloggen och läs mer om hur utställningen var för Lalaith och sambon Opus här. (Härliga bilder, så nöj er inte med att läsa senaste inlägget, utan skrolla er för all del vidare och missa inte när Opus berättar spökhistorier. :-))
image474

På utställningen fick vi också tillfälle att hälsa på kottebarnet S*Smeagol's Tethys, OSH a24.
image477
Väldigt fina spots på den här tjejjen. Och superfin pälskvalitet, riktigt, riktigt tätliggande och kort.
Farmors far till den här tjejjen är La Bell Leo, och tro det eller ej, det ser man - hon har fått Leo-bumpen på näsan. :-)

Och så pappa Kotten, IC S*Concinnus Hey Jude, OSH n24. Kotten fick en så sympatiskt bedömning av Michael Edström;
"mycket fin muskulatur och stabilitet i kroppen", "fint uttryck med vacker form och färg på ögonen"
Allmänt intryck: "mycket snäll och mycket lätthanterlig, fantastiskt temperament" och på kondition "i mycket fin form för dagen"
(Sånt tycker vi om att läsa. :-))
image481

Flipp, S*Concinnus Qrown of Creation, blev champion på söndagen. Han har inte den bästa ögonfärgen just nu, så det blev "bara" en nominering till panel. Jag kan inte låta bli att lägga med en av de mest misslyckade kattbilder min make någonsin tagit. Så ironisk att det just är Flipp, öronkatten, den föreställer:

Jag förstår inte hur bilden fungerar - vad gööör han???


Katt till salu:
Kinesen, my chinaman, S*Concinnus Pu-Yi, SIA b.
Mycket trevlig, mycket charmig, mycket sällskapssjuk.
Född 2007 10 18.

image480

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Blundar hårt, vill inte veta att fina charmiga kinsesen är till salu :-)
åå alla dessa vill-ha-katter de tar kål på mig!

2008-05-14 @ 12:10:05
Postat av: Iann

Åååh... Lillemor, du får nog köpa dig ett litet hus snart tror jag. ;-)

2008-05-14 @ 12:16:55
Postat av: Ribban

hmm...jag kanske tror at jag har plats för honom :-0....eller vänta.....joooo..jag tror att..SMACK....
nope..det hade jag nog inte?

2008-05-18 @ 00:56:58
Postat av: Felicula

Kul med utställningsbilderna, och att min lilltjej fick vara med här i bloggen!

Visst vore det kul med en till, och snygg ser han också ut att vara, men det där med plats ja... har ju gammelkatterna också. Får blunda jag med en stund!

Postat av: Ulrika

Hahaha skrattar så jag nästan kiknar, var är Flipps öron? :-D Kan han röra dem så att han liksom kan linda dem runt huvudet?
Hoppas på många Kotten och Molly bebisar!! :-)

2008-05-19 @ 14:42:19
URL: http://www.qetesh.nu
Postat av: Anki

gulligaste kines jag nånsin sett =)

2008-05-19 @ 22:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback