Alfakatten i ett av Hagas växthus

Utställning igen. Ingen av gamlingarna hemma var med denna gång heller, men ett par concinnusar och två barnbarn var med, så klart att vi åkte dit och tittade. Tror förresten att halva Stockholm var i Hagaparken i går, men så var det ju synnerligen fint väder också.

Storslam för Ulrika Broström och S*Qetesh. (Och den här bilden är tagen innan alla pokalerna hamnade där också.. . )
image487

I buren CH S*Concinnus Rocket Queen, SIA n. "Pixie", som ägs av mig och Ulrika tillsammans, blev BIV (bästa bruna), NOM och slutade dagen med att bli Best in Show! :-)
Tråkigt att det inte blev mer bild på henne än så här, men jag kan ju säga att vi är väldigt stolta över henne. Hon har ett så himla "rent" o fint uttryck, en toppenhona helt enkelt, feminin och klassisk.

Pixies dotter S*Qetesh Xev, den blåmaskade lilla sparven, var på sin första utställning. Inte alltför läskigt verkade det som. Finfin bedömning av domare Irene Eek Magnusson. Xev fick ett EX1, blev nominerad till panel OCH blev också "domarens bästa". En liten specialare som gav henne en liten plakett med både guld och silver på (ska det va, så ska det va - eller hur? :-))
image488
(Lite suddig den ena bilden på Xev men jag plockar med den ändå för att visa hennes fina haka.)

Xev blev vid dagens slut BIS. Hon också.

Med på utställningen var också S*Qetesh Osiris. Helbror till lilla Xev men från en tidigare kull.
Osis har varit riktigt framgångsrik hela våren, och inte var det något undantag igår.
Han blev nominerad till panel även han, och slutade som BIS han också. (Puh! Hur orkade ni bära hem alla priser Ulrika???)
image491
(Osis är tillgänglig för hugade damer. Mer info får man genom att kontakta Ulrika. )

Pappa till både Osis och Xev är Ulrikas S*Oano Ramses, SIA n.
Ramses, som inte kom med på bild han heller tyvärr, blev GRAND INTERNATIONELL CHAMPION igår. Grattis!!!

En till GRAND IC, som vi firade lite extra här hemma igårkväll tillsammans med hans mamma och mormorsfar, är S*Concinnus Hey Jude, OSH n24. (Kotten, Kotten, Kotten! Vi är hans hejarklack, sorry folks, men så är det - Kotten i våra hjärtan. :-))))

Stort bamsegrattis till ägare Lillemor Forsström!
image493

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej!
Naturligtvis är jag inne på min favoritsida så här dagen efter utställningen. Jag är så himlans glad för min kottes titel, jag blir nästan lite tårögd när jag läser :-)
(och grattis till Ulrika också förstås, vilken jackpot!)

2008-05-26 @ 10:22:29
Postat av: Iann

Klart att du ska vara glad! Han må ha lite platt panna, en Izzy-bump på nosen, och bara bra spottar på höger sida (eller var det vänster? ;-)) men han är ju Kotten, den bästa Kotten i världen. Jag blir också tårögd. Inte så mycket över titeln utan bara över det faktum att han är en så himla mysig katt. Och sen ska vi inte glömma att man inte blir Grand IC bara av sig själv sådär, man måste ha en matte som bryr sig om att åka runt och lägga en massa tid och pengar på att visa upp en också. Så själva titeln har Du förtjänat lika mycket som Kottis. Grand IC Lillemor..? :-)

2008-05-26 @ 10:45:13
Postat av: Nina & Tingeplingeling

GRATTIIIIIIIIS!!! Men... nu måste jag ju uppdatera på kattungesidan IGEN! Hahaha! Men det gör jag så GÄRNA! Grand IC... Häftigt!

Kramar från Nina, Tingeling, Cixan och resten av jättegänget :-)

Postat av: Anna

Stort grattis till alla framgångarna allihop. Sötast är såklart kattungen, för alla kattungar är så himla bedårande! Alla
vuxenkatter med titel må förlåta mig för det :)

Känner mig ju lite delaktig också, eftersom Ramses och
mina båda är släkt (uppfödda av S*Oano).

Ses förhoppningsvis på träffen på lördag!

2008-05-26 @ 23:00:44
URL: http://www.felicula.com
Postat av: Heidi

Grattis alle til alle de flotte kattene og BIS'ene dere tok hjem :o)

Og kjempegrattis til Kottens GIC - hoppas å hilse på han på SWS om du skulle dit, Lillemor :-)

Klem Heidi

2008-05-26 @ 23:26:01
URL: http://www.siamese-orientals.com/longitudes
Postat av: Iann

Åh - ska du dit med någon, nej? Bara titta?
Var någonstans är det?

2008-05-27 @ 01:10:02
Postat av: Ulrika

Ja vilken fantastisk dag, hade aldrig vågat drömma om att det skulle gå så bra! :-)
Hehe, jo jag har lite träningsvärk i armarna nu ;)

2008-05-27 @ 12:38:29
URL: http://www.qetesh.nu
Postat av: Ania

Hej!
Vilka fina bilder!
Är det okej om man "knycker" dom om jag länkar hit sedan?
Kram Ania & Osis!!

2008-05-29 @ 17:29:15
Postat av: Iann

Absolut Ania, knyck på du.
KG har fotat alla på Osis utom den "diviga" i purpur, 29 maj.
Och alla på Pixie utom grodperspektivet i inlägget den 29 maj.

Bilder lånas gärna ut om någon annan är intresserad, så länge de inte publiceras i kommersiellt syfte (fast det duger inte upplösningen till ändå eftersom jag komprimerar så starkt) och om FOTOGRAFENS namn står med. Och självklart så bör man fråga först. Jag brukar säga ja. :-)

2008-05-29 @ 19:19:21
Postat av: Anki

Vilka vackra kissar.. =)

2008-06-01 @ 19:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback