Paus

Ja, det har varit en liten paus, både i arbetet och i bloggandet. Jag tog ledigt några dagar och åkte till stugan med arboristen Alf. På tre dagar hade vi tänkt att beskära minst två, helst tre av äppelträden. Den första dagen regnade det så mycket att vi knappt gick utanför dörren. Den andra dagen påbörjades arbetet med det första äppelträdet, det som skuggar huset mest. Och tredje dagen blev trädet klart och ett till träd iallafall påbörjat. Sen var det dags att åka hem igen.

Några bilder till släkten:
image420
image421
Tre minusgrader. Men det var vårigt och soligt och härligt väder på morgonen innan vi åkte hem.

Påbörjat är även trädet nere vid skjulet. Det blir lite enklare att beskära. Grenarna pekar rätt upp och det är bara att ha en bra såg. Inte så mycket tankeverksamhet som de andra träden kräver.
image422

Häcken som gränsar till scouternas hus är inte heller klippt på flera år. Den är klar till en tredjedel. Den har taggar. Mina byxor är helt sönderrivna på framsidan. (Funderar på att köpa ett par hockybenskydd att ta på mig när den ska göras klar. Eller vad tusan har man på sig när man klipper taggig häck???)

Till följd av dessa aktiviteter fick jag följande födelsedagspresent av min man:
image423
Bilden hämtad från Julas hemsida.

Och jag antar att jag själv nu borde köpa även denna:
image424
Bilden hämtad från Claes Olsson hemsida.

Ja... Det är roligt nästan jämt...



Kinesen bor kvar.
Han har ränt iväg ytterligare nu, denna gång på längden.
Jag tror att han blivit flera centimer längre bara på en vecka.
image425

Min bror tycker att han ser ut som komikern Björn Gustafsson?
Jag har lite svårt att skriva till salu, för vi har ju börjat vänja oss vid att ha honom här. Ja, jag vet inte riktigt hur det blir..

image426


Fick just en bild på Sigge (numera Zuki) från vår första kull, S*Concinnus Sokuzeki Zuke, OSH n24.
Han föddes 2002. Pappa är Westgarth Houdini och mamma S*Great Indians Two Moon.

image427
Foto: Maria E

Innan Sigge flyttade från oss blev han pappa till en kull hos Oano's.
Mer om ett av hans barnbarn finns på
följande sida.

S*Concinnus Rocket Queen
, Pixie, har blivit mamma till två sötnosar hos S*Qetesh.

Kommentarer
Postat av: Sys

Måla? Tapetsera?
Väggarna ska rivas!! Jag kan måla vaad jag vill *ler*
Jaha,julros..kul :-)

Postat av: Anki

du e så rolig Iann.. Fnissade för mej själv när jag såg bilden efter din present.. öronskydd.. =) hihi..
kram

2008-05-22 @ 21:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback