Dagsrapport

Ungarna har mycket spring i benen.
Kinesen (Pu-yi) har fått dille på papperskorgar. Det började med att han upptäckte att det var roligt att krypa in och lägga sig i en papperskasse som stod på golvet efter att vi varit och handlat. Från kasse till hink/behållare är steget inte långt, och nu står alla papperskorgar tomma här eftersom han bara ska in i dem. Han snurrar runt där inne tills de välter och sen rullar han runt i dem som en liten hamster. Eller mer som en cirkussäl kanske. Cixi är behjälplig med att sprida innehållet runt huset.

Cixi gillar papper. Hon perforerar alla papper hon erbjuds, även de hon inte erbjuds, som sidorna i böcker till exempel. Och kontrakt och räkningar. Bästa leksaken enligt henne är tillknycklade kvitton från IcaMaxi. De är lätta att perforera och blir dessutom härligt mjuka och geggiga när man sugit på dem ett tag. Yummy.
De är fortfarande lika teknikintressererade alla tre också. Igår lyckades de, helt på egen hand, lägga lagermask på ett dokument och sedan låsa det så att jag varken kunde spara det, slänga det eller ens klicka på det. De brydde sig aldrig om att berätta för mig vad de gjort, så innan jag kom på hur de praktiserat sina färdigheter i photoshop var jag på väg att slänga ut burken genom fönstret.

Intresset för teknik och papper kan kombineras också. Den färdigheten utvecklades till fullo av Cixi i morse. Det var ett himla liv inne på kontoret (himla liv låter ungefär såhär: *klamp* *klamp* *duns-duns-duns* *rrrrrggg-rrr-rrrrggggg-mjäff*!!!") så jag var tvungen att pallra mig upp långt innan väckarklockan ringde för att se vad de där oroväckande *duns-duns-duns* innebar. Joo... Cixi var i färd med att slita en hushållspappersrulle i stycken ovanpå min skärm. Pappersrullen höll sig naturligtvis inte snällt på plats där, så i sin föresats att få upp den dit hon ville var hon tvungen att anstränga sig litet - hoppa lite fram och tillbaka, springa lite upp och ner - kort sagt linda in precis hela arbetsplatsen i hushållspapper. Flak av hushållspapper hängde som draperier över bildskärmen. Delvis TRASIGT hushållspapper. Hushållspapper i HUNDRA bitar... tuuuusen bitar.. , Ja, ni har bilden klar va?
Jag jobbar ensam större delen av dagen och det blir lätt så att jag pratar ganska mycket med katterna. Och självklart tror jag att de förstår det mesta av det jag säger.
Tveksamt är dock om Cixi förstod det jag fick ur mig klockan fem i morse: "Du... nu går jag och lägger mig igen, och när jag kommer tillbaka hit vill jag att det här ska vara uppstädat. Capice?"


Pixie, eller Concinnus Rocket Queen som hon heter i stamtavlan, väntar smått. Det är inte så långt kvar nu, så Pixie's alias är för närvarande Miss Pear. :-)
Ulrika och jag äger Pixie tillsammans och den här kullen kommer att födas under Ulrikas stamnamn
S*Qetesh.

image401
Foto: Ulrika Broström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback