Ungarna 6 veckor

Det är mer eller mindre hopplöst att försöka fota ungarna just nu. De är bara skarpa när de sover.
KG har inte haft tid att fota med sin kamera (som är snabbare än min) så ni får hålla till goda med mina suddiga Ixus-bilder.

image176

Är de vakna ser det mest ut så här hela tiden. Bråk och jagande och klättrande överallt.
Jag har blivit en populär klätterställning. Rätt som det är sitter det tre vildar på ryggen som det inte går att få tag på, de är fenomenala på att sätta sig precis rätt utom räckhåll.
De går under betäckningen "fästingarna". De klistrar sig fast på benen på en och är sen omöjliga att få loss. Värst är när de inte klättrar på byxorna utan på mina bara ben. I morse klättrade både Pricken o Kattis upp innuti pyjamasbyxan innan jag hann hindra dem. Eftersom de väger litegrann nu gör det rätt ont. Men de trillade ner ganska snabbt. Jag skrek...

De har nu fått sina namn.
Det här är S*Concinnus Angel

image177


Han skulle hetat nåt betydligt häftigare var det tänkt. Men det passade honom inte. Han är mattes ängel. En glad och busig liten skit som alltid hoppar upp och lägger sig i knät en stund innan han börjar bråka med syskonen. Han är den som alltid blir mest oskarp på bilderna. Hans energi skulle räcka till två kattungar tror jag.

Bästa buskompisen är Kattis, S*Concinnus Sister Midnight.

image180

Kattis är väldigt feminin och är först med allt. (Utom att gå på lådan - den vägrar hon hårdnackat att använda.) (Har visst fått lite av mammas temperament o envishet.)
Tjejjerna verkar nästan alltid vara mer försigkomna. Kattis sitter och tittar och funderar och kommer på saker som att om man klättrar via kökshandduken så kommer man upp på diskbänken. Killarna ligger kvar nere på golvet och är nöjda med att anfalla handduken från sidan och bita den i kanten.

Och så har vi S*Concinnus The Passenger

image181

Klumpen. Han är cool. Lite sävligare än de andra två trollen. Han är stilig också. (Lite Clark Gable över honom på något vis... ) (Clark Gable i Gone with the wind, inte Clark i The Misfits förresten.)
Här nedan har han somnat i solen.

image183

(Vad jobbigt. Varför kom jag på det där med Clark Gable? Nu kommer jag börja tänka på honom som Clark. Men det är klart - det är väl bättre än Klumpen.)
Klumpen Clark är till salu.

Ungarnas namn kommer denna gång, precis som tidigare kullar, från musik. Det är vår I-kull. I som i Iggy. Namnen är låttitlar.

Bilder med tema Clark

Gubben rockar än men det var bättre back then

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback