S*Concinnus Hey Jude, OSH n24, Best In Show

image169
image170

Igår ställde "Kottens" ägare ut honom för första gången. Utställningen var i Sollentuna och arrangerad av Top Cat.
Kotten blev Bästa hane. Bra jobbat av "vår" lille pojke, som precis gått upp i vuxen klass.
Han var fantastiskt duktig hela dagen, spann och spann och pussade domare Louis Coste på munnen. :-)
I panelen röstade även domare Gianfranco Mantovani på honom.
Kotten föddes i Izzys förra kull. Pappa är IC San-T-Ree Maverick, OSN b.




Ungarna har börjat röra på sig ordentligt inne i bolådan nu. Izzy är lite nervös, men det verkar som om hon trots allt uppmuntrar dem, för hela kvällen igår satt hon utanför bolådan och lockade på dem.
I natt vaknade jag vid tvåtiden av att hon började släpa runt på Kattis. Två gånger bar jag tillbaka henne till boet, men sen gav jag upp. Så vid fyratiden hade jag tre kattungar och mamma katt i sängen under täcket.
Jag vet inte hur det går till, men små kattungar är precis lika duktiga som stora katter på att hamna precis där de vill i sängen. Första gången jag vaknade låg lilla Pricken uppe på min axel med sin nos mot min näsa och de långa benen utsträckta mot min kind. Inte gick det att flytta tillbaka dem till lådan då.
När väckarklockan ringde satt Izzy bredvid min huvudkudde och såg oförskämt nöjd ut. Ungarna låg allihopa vid min sida, på rad, och med täcket uppdraget just precis så att bara deras små huvuden stack fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback