Hoppsan

När Molly löpte sist fattade svarte Svante inte alls galoppen. Han var tio månader och tyckte att Mollan betedde sig ruskigt underligt. Vadå para sig - nej fy, inte Svante, inte med gapiga sambon Molly.

Attan vad han lurade oss.

När matte fodervärd inte var hemma gick det visst livat till. Varför har Molly plötsligt rosa tuttar annars? Varför har hon blivit helt tokig efter mjukis-mat igen? Varför har hon inte löpt igen? Varför har hon en stoooor mage?
Varför tycker matte fodervärd att hon känner hur det rör sig lite därinne i stora magen?

Ungar efter Svante (S*Concinnus Helter Skelter, OSH n) och Molly (CH S*Concinnus Viva Las Vegas, SIA c) väntas följdaktligen någon gång under de senaste dagarna i juni.
(Och jo, det var planerat, men att Svante var så lurig att han bara gjorde det när ingen var hemma... DET var lite oväntat.)

image184
Molly idag. Foto: Rosann S

Kommentarer
Postat av: Felicula / Anna

Jo visst läser jag bloggen, även om jag inte skrivit någon kommentar förut. Det är trevligt med historier och bilder ur katternas liv. Flera av de som flyttat till nya ägare, men som du skriver om, är ju även mina utställningskompisar som jag på så sätt får höra lite skvaller om, som när det gick bra för Kotten i Norge. Får väl försöka bättra mig på kommentarssidan nu då!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback