Semester

Två veckor utan rinnande varmvatten, uppkoppling och TV.
USB-modemet som skulle hålla oss kvar i vanliga tillvaron fungerade inte, och det tog bra många timmar innan det konstaterades att Tele2 glömt att aktivera SIMkortet...
Rinnande varmvatten i kran klarar man sig utan har det visat sig. De första dagarna fick jag koka vatten till disk och tvätt och det tog kanske lite för mycket tid. Nu har vi en varmvattenberedare som man kan tappa vatten från, det klarar man sig långt på. Rördragningar får vänta, det finns så mycket annat att göra.
TVproblemet var lättlöst. KG hade bara glömt fjärrkontrollen hemma. (Hur kan man konstruera apparater som inte fungerar själva utan bara kan styras genom fjärrkontroll? Är inte det underligt?)
Härlig semester med andra ord. Och riktigt bra väder faktiskt. Lagom varmt ute och man slipper se gräsmattan torka bort.

De stora projekten dessa veckor har varit att försöka att få någon ordning på trädgård och fönster. Stugan ser ut som en ödestuga eftersom ingen arbetat i trädgården på fyra år. Runt hela huset ligger grus, och efter att ha försökt att få det fritt från ogräs är jag övertygad om att grus är ett djävulens påfund.

Så här mycket hann jag med igår. Är rätt mör i rygg och armar idag. (Före/efter bilder.)

image227image228

Det värsta återstår. Biten ner mot skjulet...
(Testade att rensa klart det nyss i photoshop. Bilden till höger. :-) )

image229image230

Jag förstår inte vitsen med en 3,5 meter bred grusgång genom hela trädgården. Men, men... jag tänker inte flytta på den än, inte innan jag kommit på vad jag ska ha istället. (För jag förstår inte vitsen med bara gräsmatta överallt heller.)

Klas-Göran slipar och oljar och kittar och målar. Och balanserar farligt nära himlen på sin vingliga stege. Men fint blir det. Och behöver förhoppningsvis inte göras igen på de närmaste femton åren iallafall.



Nu ska jag koka blåbärssylt. (Ut i skogen med er om ni inte varit ute ännu! Det finns hur mycket som helst och stoooora bär är det. Åtminstone här i Sörmland.)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Grus eller snarare singel är INTE ett ihopkok av Djävulen,tvärtom :-)
Jag ska förklara varför man har singel och gärna mycket sådant i iallafall stora trädgårdar. Vi har nästan ingen singel alls hos oss och jääääklar vad det blir lerigt om hösten,vintern och Våren :-((
Vår plan är att anlägga stora,långa och breda gångar genom trädgården med stora härliga singelstenar :-))
För det är faktiskt trevligt att gå genom trädgården ner mot dammen fast det regnar..men gärna då inte i gegga!

Postat av: Iann

Ska vi byta hus?

2007-08-02 @ 11:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback