Axl utbrytarkungen

Att gårdagkvällens rubrik var Axl the superman beror på att vi börjat misstänka att Axl tror att han är oövervinnerlig. Han struntar helt i den raka höger Izzy ger honom efter parningen och rusar så snabbt fram mot henne igen att hon inte hinner rulla sig på mattan ens innan han vill försöka igen. Dessutom har han tid att äta mellan parningarna. Står där och tuggar torrfoder med bröstet stolt framskjutet och hög halsföring; jag är ung, jag är stark, jag är superman.

Idag lägger vi ett nytt epitet till beskrivningen. Utbrytarkungen.
I morse när vi steg upp blev vi hälsade av en jamande Axl som inte visste någon hejd på glädjen att se oss. Problemet var bara att han var på ena sidan nätdörren och Izzy på den andra.
Nätdörren består av en kraftig träram och i den sitter kompostgaller fastspikat. Hur han lyckats ta sig ut var till en början ett fullständigt mysterium. Ända tills KG hittade några spikar på golvet och undersökte dörren lite mer noggrant. Axl måste på något vis fått in en tass mellan träramen och gallret och sen har han stått och bänt ända tills första spiken lossnade. Förmodligen fick han väl in nosen i glipan då så att han kunde använda kraften i huvudet att bända till nästa spik lossnade även den och han kunde klämma sig ut med hela kroppen.

Nu är han tillbaka inne hos Izzy. Och plötsligt har de slutat morra mot varandra. De sitter där bredvid varandra som två glada hundar och viftar på svansen när de ser oss. Axl ser väldigt stolt ut och Izzy ylar emellanåt - Houdini verkar ha tappat intresset för henne något nämligen.

Kommentarer
Postat av: Mariella Angnér

Vet ej om ni fått mina mail?
Om inte annat kan jag be er ta en liten titt på min hemsida ;) Sweetie beräknas få kattungar till helgen! Håll tummarna att det blir en lätt förlossning med många fina friska bebbar!!! :D

Postat av: Iann

Vi håller både tummar, tassar o klor!
Måtte det gå snabbt och måtte det bli ett välskapt gäng.
Ring så fort det hänt nåt!

2007-02-07 @ 10:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback