Detektivarbete

Nu förstår jag vitsen med grusgången. Den har en gång i tiden lett till ett större skjul än vad vi har nu.
Det värsta är att den vad jag kan se på fotot fortsatte längs tomtens nederkant, så när jag sätter spaden i jorden där lär jag väl stöta på resterna. Aj, aj, aj vad tunggrävt det kommer att bli.

image243

Fotot är taget ca 1936 (av någon som heter Liljeqvist).

Kul att se är att äppelträdet (snett nedanför huset till vänster) stod på plats redan '36.
Har inget bra foto på det, men det syns höger i bild nedan.

image244

Stammen är så tjock att jag inte når runt med armarna.

Ja, det var lite detektivarbete det.
Summan av det hela är väl att jag nog måste behålla grusgången. Kan ju inte ta bort en grusgång mer än 80 år gammal. Den börjar bli kulturhistoria. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Sys

Jag sa ju det!! ;-)

2007-08-06 @ 14:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback