Ungarna 2 veckor

Den senaste veckan har det varit mycket lugnt. Inget alls har hänt egentligen. Ungarna äter och sover. Enda orosmomentet var i måndags när Izzy absolut skulle bära in Kattis till mig när jag satt och jobbade. Tre gånger under en timma kom hon och lämnade Kattis vid mina fötter när jag satt vid datorn. Men hon blev lugn igen när jag satte mig en stund vid bolådan och berömde henne för hon duktig hon var. Det ska man ju inte glömma nämligen när man har en hona med kattungar hemma - hon är omättlig när det gäller beröm. :-)

Tulsa har sluppit dränröret. Vi lyckades inte få bort det själva så det blev en ny tur till veterinären i tisdags. Det såg fint ut och det verkar inte vara någon infektion. Däremot kommer Tulsa att som det ser ut få en aning knölig svans framöver. Det hade bildats död köttvävnad kring infektionen som veterinären var tvungen att ta bort när hon tömde bölden och därför är nu Tulsas svans lite smalare just där infektionen var.
Det enda jobbiga är att hon reagerar på Baytrilen. Hon blir illamående av den och har kräkts nästan dagligen sedan hon började kuren. Bortsett från det är hon samma glada frimodiga Tulsa vi är vana vid.


Världens vackraste och duktigaste mamma...  ;-)

image166


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback