Izzy dag 52

Izzys zigzag mage

Izzy dag 52

Dräktighetens dag 52. Varmt! 29 grader i skuggan. Jag jobbar inne men Lotus och Tulsa är ute i voljären. Lotus ligger högst upp på klätterställningen/utsiktsplatsen och mår som en kung med nosen mot solen. Ingen kan som han visa hur han njuter av tillvaron. Han sträcker ut sig i hela sin längd och slappnar sen av så totalt att han blir som en trasdocka med fyra tassar. Tulsa ligger under ett bord i skuggan. Eller så sitter hon och tittar på sädesärlorna som matar sina ungar under tegelpannorna. Den ena sädesärlan är vakt. Så fort katterna rör sig tjattrar han som besatt för att varna att det är fara på färde. Han retas ganska rejält. Han spankulerar fram och tillbaka över nättaket till voljären som en liten allvarlig konstapel. Tulsa sitter nedanför och jamar olyckligt. Izzy tjattrar och smyger. Hon har inte riktigt begripit att man jagar bäst om man är tyst. Izzy var bara ute en stund på förmiddagen. Nu har hon lagt sig i favoritstolen på kontoret. Det var för varmt ute kanhända. Jag upptäckte en lustig sak när jag klappade henne på runda magen; pälsen där växer i zigzag. Jag bifogar en suddig bild på det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback