Alldeles för varmt

Ungarna är pigga i värmen, men vi andra orkar knappt med någonting. Pia är så pigg att Izzy stundtals inte vet vad hon ska ta sig till. Igår kilade hon iväg på en sväng över halva rummet, Izzy följde kurrande efter, Pia lekte upptäcksresande. Under en fåtölj upptäckte hon att mamma inte var med längre och började skrika. Izzy höll på att få krupp. När Pia till slut kom fram tog Izzy resolut ett fast tag om strupen på henne och bar in henne i hagen igen. Det lustiga är att hon inte bar in henne i bolådan, utan det räckte att släppa henne på golvet framför bolådan.
Mullvaden har inte varit utanför bolådan lika mycket som de andra. Han sysselsätter sig själv där inne istället; gör kullerbyttor och jagar saker efter väggarna som är osynliga för oss.
Igår ställde vi in en sandlåda, Pia (förstås) och Kotten har varit inne i den och käkat sand. Kotten har även kissat flera gånger, men naturligtvis inte i lådan utan på golvet. Och både Kotten och Pia har varit framme och smakat på vattnet i vattenskålen. I Pias fall var det oavsiktligt, det blev ett väldigt nysande efteråt. Pia smakade också på lite mjölkersättning som vi hade ställt in till Izzy. Så i morgon har vi tänkt att introducera lite fast föda.



Kommentarer
Postat av: Lina Wilund

Försökte göra ett inlägg tidigare - men misslyckades av någon anledning.

Jag ville mest säga Hejja Kotten! Charma KG ordentligt nu så att han inte kan sälja dig.
Och om det är så att jag själv inte får någon spotttjej här hemma (om några dagar vet jag) så vet jag vart en lite gepardflick gärna får flytta....

Kramar lina

Postat av: Iann

Jo men sen kom inlägget in. Jättekonstigt! Jag såg det när jag var inloggad men först dagen efter dök det upp när jag kollade i webläsaren.
Vi håller utkik efter dina ungar, ska bli spännande att se vad det blir.:-)

2006-07-26 @ 23:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback