43 dagar

Här är det livat. Jag kan inte riktigt minnas att ungar sover så här lite. Som jag minns det sover de nästan jämt och är uppe någon timma åt gången och busar innan de somnar igen. Det här gänget busar nästan hela tiden tycker jag. Nu har vi ställt in "katt-tivolit" i köket. Det är en klätterställning med ett par avsatser och en gunga i mitten. Så fort den hamnade på plats så kom ungarna på hur man tar sig upp på köksbordet - det är bara att ta sats och hoppa. Sen tog det en stund innan de klurade ut hur man tog sig ner på golvet igen. Att hoppa tillbaka till klätterställningen och klättra ner därifrån var inte helt självklart till en början, så det blev ett himla skrikande på mamma. Som ställde sig och jamade upphetsat till mig; "Du har ställt till det, du får lösa det! Ta ner dem!"
Mulle kryper in och lägger sig bakom diskmaskinen ibland. Det är säkert varmt och skönt där, men varje gång han är försvunnen tror jag att Nu Måste Vi Riva Bänken! Han är ju lite rund om magen - tänk om han fastnar där bakom. Ena vippan är försvunnen också. Hans vippa - han har säkert släpat den bakom diskmaskinen också, och ligger och sover där tillsammans med den - allt för att syskonen inte ska ta den. :-)
Pia är fortfarande den som är snabbast på att utforska saker. Hon var den första som tog en promenad in i hall och badrum. Trollet har energi som en pingpongboll. Ibland sitter KG och jag och bara skakar på huvudet åt honom. Han tar luftskutt som är 30 centimeter höga, och är snabb som en liten geting. Kotten brås på mormors far Lotus tycker vi. Han verkar vara livsnjutare, precis som Lotus. Han ligger och sträcker ut sig, gör sig så lång han bara kan, och sen börjar han putsa sig, precis lika långsamt och njutningsfullt som Lotus gör. Man riktigt ser på honom hur skönt han tycker att det är.
Dagens bilder blir på Kotten, igen. En mycket trött Kotte. ;-)

80354-51
80354-52

Kommentarer
Postat av: Kerstin Bergqvist

Guuud... så skön han är att titta på!!!! Kotten alltså. Ni måste ha härliga dagar med dessa småttingar.

// Kerstin

2006-08-10 @ 20:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback