40 dagar

Det händer inte så mycket just nu. Eller tvärtom kanske - det händer så mycket att det inte går att hänga med riktigt. De äter och växer och busar. Vildast av dem alla är Trollet. Det finns ingen hejd på vad han hittar på ibland. Han far omkring som en liten projektil, och ibland får jag för mig att syskonen är lite trötta på honom. Eller åtminstone att de är trötta på hans bitande och brottande. Pia ropar på mamma när hon tröttnar. Och Izzy kommer rusande för att se vad som händer, men när hon ser att det bara är Trollet som tuggar på Pias öron så får han hållas. Trollet tror att han har ensamrätt på leksakerna också. Vi introducerar nya saker för dem var och varannan dag (idag var det vippor) och Trollet lägger beslag på dem på en gång, och vägrar släppa taget när han fått bra grepp om något.
Igår var det en pingpongboll som var dagens hit. Den lade Mullvaden beslag på. Han började med att dribbla men sen utvecklade han en helt egen teknik att liksom ha bollen under magen och lägga sig på den, så att han själv nästan rullade över golvet ovanpå bollen på något vis. Det är svårt att hålla sig för skratt ibland, men han såg så allvarlig och koncentrerad ut att jag gjorde mitt bästa att hålla tyst. Ville ju inte förolämpa honom. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback